Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Elske Hoffen - WaarBenJij.nu Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Elske Hoffen - WaarBenJij.nu

Tiberias

Door: Elske

Blijf op de hoogte en volg Elske

12 April 2014 | Israel, Tiberias

Shalom,

Even een kort berichtje voor het eten. Vanmorgen zijn we naar de Grote Synagoge in Jeruzalem geweest. Omdat de sjabbat voor Pesach een bijzondere is, Shabbat Hagadol, was er een koor. Het is een groot gebouw met een prachtige akoestiek, het klonk fantastisch. Er deed een jongetje Bar Mitswah. Hij moest de lezing doen en volgens mij deed hij het prima. Ik denk dat hij alles bij elkaar wel een half uur gelezen heeft. Ze lezen op een bepaalde zangerige manier uit de Torah en zo'n ventje moet dan elke klemtoon goed doen. Ik vind het ontzettend knap, vooral als ik naar m'n eigen gestumper kijk, alleen al om de woorden goed uit te spreken. Intussen deelde een klein meisje op het vrouwenbalkon snoep uit. Iedereen pakte een hand vol en toen het jongetje klaar was met de lezing, regende het snoepjes om hem heen. Ik vind het geweldig dat ik een Bar Mitswah heb meegemaakt.

Na een korte studie en een lunch, zijn we naar Tiberias gereden. Na aankomst zijn we met een groepje de boulevard over gelopen. De sfeer is hier heel anders, de winkeltjes hier zie je ook in Zandvoort. Het hotel is superluxe en ik heb een magnifiek uitzicht over het meer van Kinneret.

Liefs!

  • 13 April 2014 - 11:42

    Hilly :

    Dag Elske,
    Je maakt wel een heel bijzondere en indrukwekkende reis.
    Bij het lopen op de muur kan ik me voorstellen dat je geen toeschouwer bleef.
    Al ben je ver weg het voelt als dichtbij.
    Nog een goede tijd toegewenst.
    Liefs papa en mama.

  • 13 April 2014 - 14:04

    Susanne:

    Wat een uitzicht. Misschien heb je hier een wat meer relaxte, vakantieachtige sfeer om je heen. Jeruzalem is natuurlijk een serieuze zeer belangrijke stad in alle opzichten. Wat gaaf dat je een Bar Mitzwa hebt meegemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Tiberias

Elske

In Israel voor een 10-daagse studiereis.

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5772

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 18 April 2014

Israel

Landen bezocht: